Reakce na Rozhodnutí Komise Kartingu


Na webových stránkách Autoklubu Moravská Třebová (poharcr.cz; dále jen AkMT) bylo zveřejněno Rozhodnutí Komise Kartingu (KK AČR) týkající se počtu startujících jezdců v kategoriích HONDA, ve kterém se píše:

 

 

„Nebude-li do kteréhokoliv zbývajícího podniku CZECH KART OPEN 2018 převzato minimálně

1. 10 jezdců do kategorie Honda GX390, bude tato kategorie s platností od následujícího podniku zrušena
2. 10 posádek do kategorie Honda Endurance, bude tato kategorie s platností od následujícího podniku zrušena“

Je nám smutno nad tím, kam se dostaly motokárové závody v České republice. Zmíněný AkMT v počátcích pořádal závody (Hobby Cup) pro všechny jezdce, kteří přijeli s jakoukoliv technikou. Pamatujeme si závody, kdy jeden Briggs Stratton (World Formula) závodil proti Comerům a Kadetům a i přesto, že byl jeden, nikomu nevadil a nikdo ho neposlal domů… Bohužel dnes je AkMT silně pod vlivem KK AČR, a musí se podřizovat těmto z našeho pohledu nesmyslným rozhodnutím. Nesmyslným především z důvodu, že situace s kartingem v ČR není příznivá ve vícero kategoriích. Pojďme si připomenout účast všech pohárových tříd z prvního podniku, které by tento limit také nesplnily: 

Honda Sprint: 4 jezdci
Honda Endurance: 5 posádek
Rotax Junior Max: 2 jezdci
Rotax Max: 6 jezdců
Rotax Max DD2: 6 jezdců
SuperROK: 4 jezdci
ROK: 7 jezdců
KZ2 Gentleman: 6 jezdců 

Nejprve tedy zrušíme Hondy a co pak? Budeme pokračovat dále? Zrušíme Roky, Rotaxy, gentlemanské řadičky? Připravíme tak zkomírající český karting o dalších 39 účastníků? Opravdu je to směr, kterým se chceme ubírat? 

My toto vidíme jako velmi špatný přístup. Nejen proto, že z tak mála českých motokáristů ještě dost ubyde, ale také to bude velký zásah do příjmů pro AkMT? Nahradí tento ušlý zisk snad sami členové KK AČR? Nebo se zvýší vklady do závodů jezdcům ostatních tříd … k čemu to asi povede? 

Mnohem lepší řešení vidíme snahu pokusit se přilákat nejen nové motokáristy, ale také zpět ty loňské. Teď se již vracíme zpět pouze k Hondám. Proč loni závodilo více Hond než letos?  Například přilby… V loňském roce byla možnost používat motorkové přilby homologované pro silniční provoz. V letošním roce je dovoleno používat pouze homologované přilby pro karting nebo automobilový sport. Tyto přilby jsou samozřejmě mnohonásobně dražší. Nicméně pokud existují dostupnější přilby, které mají motorkáře ochránit při pádu v rychlosti přes 200 km/h, nebyly by stále dostačující i pro motokáristy jedoucí pod hranicí 100 km/h? Pracujeme na tom a hledáme způsob, jak používání těchto přileb opět zlegalizovat. 

Nicméně i přes velmi nepříznivou situaci v českém kartingu pro čtyřtaktní hobby závodění máme přislíbenou účast pro následující závod v Chebu, která by měla tento limit splnit. 

Honda Endurance:

01.  7 – TEAM OKKART – AP Kart Racing
02.  9 – CRG TEAM OKKART
03. 14 – K.R.T. SBM Motorsport III.
04. 21 – AHR Racing
05. 22 – AMD Racing
06. 23 – EM Racing
07. 33 – TEAM OKKART – KART 33
08. 66 – METROPOLE TEPLICE
09. 69 – K.R.T. SBM Motorsport II.
10. 76 – K.R.T. SBM Motorsport I.

Honda Sprint:

01.  9 – Jezdec z CRG TEAM OKKART
02. 14 – Jezdec z K.R.T. SBM Motorsport III.
03. 21 – Aleš Holan
04. 33 – Davbid Matějů
05. 34 – Pavel Záviška
06. 66 – Petr Kubík
07. 67 – Miroslav Řihošek
08. 68 – Petr Kubík ml.
09. 69 – Jezdec z K.R.T. SBM Motorsport II.
10. 76 – Jezdec K.R.T. SBM Motorsport I. 

Protože si vás, motokáristů, kteří závodíte především pro zábavu a pro oddechnutí od starostí každodenního profesního života vážíme, dovolujeme si vás v pátek večer pozvat na posezení, které bude probíhat v Hospitality zázemí TEAMu OKKART. Na rožni se něco bude točit, ze sudu něco poteče a společně si popovídáme nejen o tom, co dál. Kam by se měly závody naší čtyřtaktní kategorie vlastně ubírat a jestli vůbec chceme být součástí „kolosu“ MČR a PAČR… Pozvání platí samozřejmě pro jezdce, ale také pro mechaniky, doprovody, příznivce…a také pro členy AkMT, kterým není osud motokár lhostejný a mají zájem hondařské závodění dál podporovat. 

Na závěr jen malé připomenutí nejen pro ty, co nečetly . Ačkoliv je v bodě 2.8 Rámcový program vypsán vytrvalostní závod od šesti do devíti, v bodě 12. Další informace je zvýrazněna věta o tom, že vytrvalostní závod proběhne za umělého osvětlení a je tedy nutné mít s sebou čiré hledí. Nezapomeňte ho tedy přibalit :) 

Dost bylo slov, uvidíme se v pátek ráno na dráze. Těšíme se na vás!

Honda 390 klub v AČR

Tato zpráva ve formátu pdf ke stažení zde.


Tréninkové dny 2022

16. 06. - Vysoké Mýto

14. 07. - Písek

15. 07. - Písek

08. 08. - Vysoké Mýto

> INFO <



HONDA 390 klub v AČR
Straky 29
417 71 Zabrušany

KONTAKT